פרחים וצמחים שעוזרים להתמודדות עם מתח, לחץ וחרדה | סוד ירוק | 03-7324259

פרחים וצמחים שעוזרים להתמודדות עם מתח, לחץ וחרדה

לפרחים וצמחים יש יתרונות רבים, ביניהם גם השפעות תחושתיות ופסיכולוגיות אשר הופכות אותם ליעילים במיוחד בהתמודדות עם מצבי מתח וחרדה.

אתם בטח שואלים את עצמכם כיצד משלוח זר פרחים יכול להועיל מעבר להיותו יפה ומרגש כמתנה ליום ההולדת או ליום הנישואין…אז מוזמנים להמשיך לקרוא ולהיות מופתעים!

ארומתרפיה
ישנם לא מעט פרחים, כגון לבנדר, מליסה וקמומיל, שפולטים ניחוחות וארומות שבעת שאיפה שלהם נוצרת הרגעה של מערכת העצבים, הרפיה של הגוף, ומופחתות תחושות של מתח וחרדה. מחקרים אף מצאו כי צריכה יומית של תה קמומיל (בבונג) מורידה את הסיכוי לדיכאון וחרדה. דוגמא נוספת היא פרח היסמין – הריח העדין של תמצית שמן היסמין הוכח כמועיל במיוחד להרפיה והקלה לבעיות של חרדה ודיכאון, שכן והרחתו מגבירה את יצור הורמון הסרוטונין (האחראי בין היתר על תחושת התרוממות הרוח).

משיכה חזותית
הניראות הצבעונית, מלאת הפרטים, המרשימה והיפה של פרחים וצמחים שובה את ליבנו מבחינה ויזואלית ומסיטה את מחשבותינו הטורדניות והמלחיצות לכיוון מחשבתי שליו יותר. הנוסחה פשוטה, פרחים וצמחים = שלווה!
בנוסף, ישנה תיאוריה שלמה העוסקת בהשפעת צבעים על הרגשות שלנו. הצבע הירוק למשל, משדר רוגע, שלווה, צמיחה וגדילה.

הקסם שבמגע
נגיעה בפרחים וצמחים, שזירה, או סידור שלהם מסיחים את דעתנו מהחרדה או הלחץ ומגבירים תחושות של שליטה ורגיעה.

השערת הביופיליה
ע"פ השערת הביופיליה (The Biophilia Hypothesis), קיימת נטייה אנושית מולדת לחפש קשרים עם הטבע, ובפרט עם יצורים חיים אחרים. כאשר אנו מקיפים את עצמנו בפרחים ובצמחים, אנו מתחברים לעולם הטבע ולמעשה מממשים את הקשר הזה, שמניב לנו תחושות של נוחות וביטחון.

מקצבים ביולוגיים
פרחים עוקבים אחר מקצבים ביולוגיים טבעיים שעשויים להשפיע על המקצב הצירקדי שלנו (תהליך פנימי טבעי המווסת את מחזור השינה וחוזר על עצמו עם כל סיבוב של כדור הארץ). חשיפה לדפוסים אלו יכולה לעזור לווסת את השינה ולהפחית חרדה והפרעות שינה.

סמליות וביטוי רגשי
אנשים רבים מוצאים נחמה במשמעויות הסמליות של פרחים וצמחים. כאשר עושים משלוח מפתיע של זר פרחים למשל, מעניקי הזר מרגישים טוב מעצם הנתינה, ומקבלי הזר מרגישים נאהבים ונתמכים. בקיצור, Win Win Situation…

לסיכום,
אם זה להפתיע ולרגש מישהו שאתם אוהבים עם זר פרחים מיוחד, או לפנק את עצמכם באיזה עציץ אנטוריום שיעשה לכם פרפרים בבטן ונעים בלב, הסתכלו על המבחר המדהים שלנו ובחרו עם אילו פרחים או צמחים תרצו להרגיש שלווים יותר.

סוד ירוק היא חנות הנמצאת במרכז גבעתיים, ומציעה גם בחנות וגם אונליין הזמנות ומשלוחי פרחים, פרחים יבשים, צמחים ועציצים לאזור המרכז, צפון השפלה והשרון, מהיום להיום.
בנוסף לזרי הפרחים המיוחדים שלנו, אנחנו מתחדשים באופן קבוע בשלל סחלבים, צמחי אוויר, סוקולנטים ועוד מגוון גדול של צמחי בית וצמחי מרפסת.