המדריך המלא לייבוש פרחים אמיתיים בבית! | סוד ירוק | 03-7324259

המדריך המלא לייבוש פרחים אמיתיים בבית!

גבירותיי ורבותיי – פרחים יבשים (או יותר נכון מיובשים).

הם יפים, מיוחדים, עם סטייל בוהו – שיקי מגניב, מוסיפים עניין וצבע, וניתן לעשות בהם שימוש נרחב – להשימם באגרטל בבית, ליצור זר פרחים מהמם, לקשט באמצעותם ברכות או חפצים ועוד.

מעבר להיותם ייחודיים ויפהפיים, הפרחים המיובשים שורדים למשך שנים ללא צורך בהשקייה ולא נובלים!

ואם היינו מספרים לכם סוד (ירוק) על האופן בו תוכלו לבצע בעצמכם את מלאכת ייבוש הפרחים ובכך להרוויח (בנוסף לתוצר הסופי והמהמם שיישמר לכם לזמן ממושך) גם תרפיה, גאווה עצמית ואושר עילאי?!

אז קבלו מאיתנו באהבה את המדריך המלא שכולל את כל השיטות האפשריות לייבוש פרחים.

**טיפ קטן לפני המלאכה – אנו ממליצים לייבש פרחים שעדיין לא נפתחו בצורה מלאה, זאת על מנת שעלי הכותרת לא יהרסו במהלך תהליך הייבוש.

ייבוש פרחים באמצעות תלייה

זוהי הדרך המסורתית ביותר לייבוש פרחים.

יש לקשור סדרה של זרי פרחים קטנים, לתלות אותם במהופך ולהמתין כשבועיים עד 4 שבועות עד ליבוש המלא שלהם. פרחים מומלצים לשיטת התלייה הם הידרנג׳אה, גיבסנית ועדעד.   

ייבוש פרחים באמצעות אוויר חם

בשיטה זו מייבשים את הפרחים בתוך ארגז או ארון חשוכים ויבשים בעלי מאוורר, בטמפרטורה של 30-35 מעלות. פרחים מומלצים ליבוש בשיטה זו הם פרחים בעלי עלי כותרת לא עדינים כגון ורד, חמניה ולבנדר.

ייבוש פרחים במיקרוגל

שמים את הפרחים ביו שתי מגבות נייר ומפעילים את המיקרו על חום נמוך בפולסים קצרים עד שהפרחים מתייבשים. זוהי שיטה יחסית מהירה, אך יש לשים לב במהלכה שהפרחים לא מצטמקים. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון זה שייתכן וצבע הפרחים ישתנה. פרחים שיגיבו טוב לייבושם במיקרו הם דקים וקטנים אך לא עדינים מדי, כגון גיבסנית, דרדר כחול ודורבנית.     

ייבוש פרחים באמצעות טבילתם בחומר מייבש

בשיטה זו יש להטביל את הפרחים בג׳ל סיליקה או בחול חתולים ולתת להם לשבת שם מס׳ שבועות עד שכל הלחות יוצאת מהם. בניגוד לשיטת הייבוש במיקרוגל, בשיטה זו צבע הפרחים נשמר.

פרחים שמגיבים טוב לייבוש בחומר מייבש הם למשל ורד, חבצלת, סחלב ואדמונית. 

ייבוש פרחים בתנור

יש להכניס את הפרחים לתנור בעצמה נמוכה (בערך 40 מעלות) למשך מס׳ שעות עד לייבוש שלהם (מס׳ השעות לא קבוע ומשתנה לפי סוג הפרח והתנור). כמו בשיטת המיקרוגל, סיכוי סביר שצבע הפרחים ישתנה. בנוסף, יש סיכון לאבד לא מעט עלי כותרת במהלכה.

פרחים מומלצים לייבוש בתנור הם למשל ורד, חמניה וחרצית.

ייבוש פרחים בתוך ספר

ע״פ שיטת ייבוש זו אשר לוקחת מס׳ חודשים, יש להניח את הפרחים על נייר סופג בין עמודי ספר בעל משקל מכובד, כך שמופעל עליהם כובד הספר, עד שכל הלחות יוצאת מהם. דוגמאות לפרחים המתאימים לשיטה זו הן סיגלית, חיננית ואמנון ותמר.

ייבוש פרחים במקפיא

יש להכניס את הפרחים למקפיא עד שכל הלחות יוצאת מהם. זמן ההכנה תלוי בסוג הפרח והמקפיא. פרחים עם עלי כותרת עבים כגון נרקיס, טוליפ ואיריס מתאימים לשיטה זו.

לסיכום – מלאכת ייבוש הפרחים בבית יכולה להיות פעילות כיפית ואפילו תרפית. אבל זה בסדר גם להזמין פרחים יבשים מוכנים 😊 ויש לנו מבחר משגע! מוזמנים להסתכל 👇🏻

סוד ירוק היא חנות הנמצאת במרכז גבעתיים, ומציעה גם בחנות וגם אונליין הזמנות ומשלוחי פרחים, פרחים יבשים, צמחים ועציצים לאזור המרכז, צפון השפלה והשרון, מהיום להיום.
בנוסף לזרי הפרחים המיוחדים שלנו, אנחנו מתחדשים באופן קבוע בשלל סחלבים, צמחי אוויר, סוקולנטים ועוד מגוון גדול של צמחי בית וצמחי מרפסת.