הכל על פרח הליזיאנטוס | סוד ירוק |

הכל על פרח הליזיאנטוס

ליזיאנטוס (Eustoma) הידוע גם בשם "יפעה", הוא פרח אביבי מרשים ואלגנטי, המתהדר בעלי כותרת עדינים הנפרשים בשכבות ויוצרים תצוגה מהממת של צבעים ומרקמים.

פרח הליזיאנטוס משגשג באקלים חם ומקורותיו בצפון ודרום אמריקה. בישראל גדלים חמישה מינים של הליזיאנטוס למשך כל ימות השנה למעט חודש יולי.

בפרחי הליזיאנטוס נעשה שימוש רב באירועים שונים, החל מחתונות ועד לסידורי פרחים יומיומיים, זאת בשל אורח חייהם הארוך והרבגוניות שלהם. הזנים השונים של הליזיאנטוס נבדלים ביניהם בגוון, במרקם, בגודל התפרחת ובמספר שכבות עלי הכותרת.

הגבעול של הליזיאנטוס מתנשא לגובה של כ- 50 עד ל – 80 ס"מ, וכל גבעול בפרח מכיל תפרחות שונות של פרחים בצורות, גדלים וגוונים שונים.

רוצים לגדל ליזיאנטוס?

שימו לב לתנאי הגידול הבאים:

אור שמשאור שמשאור שמש

מאחר וליזיאנטוס פורח בשמש, בחרו מיקום בו יש לפחות שש שעות של אור שמש ביום. במידה וחם מאוד בחוץ, עדיף גם לתת לו זמן מה של צל.

אדמה

על האדמה של הליזיאנטוס להיות מנוקזת ועשירה בחומר אורגני. אדמה חרסית או חולית עם רמת PH של 6 עד 7 אידיאלית!  אפשר להוסיף חומרים אורגניים כמו קומפוסט כדי לשפר את הפוריות.

לזרוע או לשתול?

אפשר גם וגם. אם אתם מחליטים לזרוע, עשו זאת בתוך הבית כ-8 עד 10 שבועות לפני תקופת החורף הקרה ביותר באזורכם. ניתן להעבירם החוצה לאחר שמתחיל להתחמם. מבחינת מיקום, הצמחים צריכים להיות   במרחק של 30 עד 45 ס"מ אחד מהשני.

השקיה

צמחי הליזיאנטוס אוהבים אדמה לחמה אבל לא ספוגה במים. השקו אותם באופן קבוע מהבסיס, במיוחד בתקופות יבשות (אין הרבה כאלה בארץ שלנו…).

דישון

הליזיאנטוס חובב דישון קבוע. יש להשתמש בדשן מאוזן, מסיס במים ולעקוב אחר הוראות היצרן. אבל אל תתלהבו ותדשנו יותר מידי, זה פשוט יגרום לצמיחת עלים על חשבון הפרחים…

DeadHeading

זה לא נורא כמו שזה נשמע, מדובר בהסרת פרחים מבוזבזים וראשי זרעים כדי לעודד את הפריחה המתמשכת ולמנוע מהצמח להשקיע אנרגיה מיותרת בייצור זרעים.

התמודדות עם מזיקים ומחלות

שמרו על הליזיאנטוס מפני מזיקים נפוצים כמו כנימות, קרדית, עכביש וזבובים בעזרת קוטלי חרקים אורגניים או כימיים. שימו לב גם לסימני טחב או בוטריטיס (פטריה שגורמת לעובש / ריקבון אפור).

טיפול בחורף

אמנם החורף בישראל לא קיצוני מבחינת הקור או היובש, אך עדיף לגדל את הליזיאנטוס בתקופה זו בבית במיקום שחשוף להרבה שמש. עדיף גם להפחית את ההשקיה בתקופה הקרה ולחזור לטיפול האינטנסיבי יותר באביב.

לסיום,

הליזיאנטוס מתאים מאוד לגידול מקומי והתוצרים בהחלט שווים את ההשקעה 😊

ואם אתם לא רוצים לגדל אותו, אנחנו לא נעלבים, אפשר גם להזמין את אחד מזרי הפרחים שלנו שמשלבים את כל היופי הזה…

סוד ירוק היא חנות הנמצאת במרכז גבעתיים, ומציעה גם בחנות וגם אונליין הזמנות ומשלוחי פרחים, פרחים יבשים, צמחים ועציצים לאזור המרכז, צפון השפלה והשרון, מהיום להיום.
בנוסף לזרי הפרחים המיוחדים שלנו, אנחנו מתחדשים באופן קבוע בשלל סחלבים, צמחי אוויר, סוקולנטים ועוד מגוון גדול של צמחי בית וצמחי מרפסת.