איך מטפלים בזרי פרחים | משלוח פרחים במרכז | 03-7324259

איך לטפל בזר פרחים?

קיבלתם או קניתם זר פרחים. מה עושים אתו עכשיו?

פרחים הם מתנה נפוצה לאירועים חשובים בחיים ולרגעים הקטנים.
בין אם קיבלתם זר מרשים וססגוני ליום הנישואין או קניתם צרור חרציות לשבת, אתם וודאי רוצים לדעת איך לטפל בהם כך שיחזיקו זמן רב ככל האפשר וימשיכו לעשות את מה שפרחים יודעים לעשות הכי טוב – להיות יפים. זר פרחים שנראה במיטבו הופך כל חלל לשמח יותר וגורם כמעט לכל אחד להתקרב, לחייך, לעצום עיניים ולשאוף פנימה את ריחות הטבע.

אז איך מטפלים בזר פרחים?

קודם כל חשוב להבהיר שבמונח "זר פרחים" אנחנו מתכוונים לזר פרחים חתוכים שמקומם באגרטל
ולא לסידור פרחים בספוג.
כדי לטפל היטב בזר פרחים – חשוב לשמור על כמה כללים פשוטים שיגרמו לפרחים להיראות במיטבם לאורך זמן.

אריזת הפרחים

דבר ראשון, הסירו את האריזה.
אם זה נשמע לכם טריוויאלי לחלוטין דלגו לעצה הבאה, אבל אם אתם מאלה שמתפעלים מצלופן או נייר אריזה יפה, חשוב שתדעו שהם נועדו להגן על הפרחים מפגעי הדרך וליצור רושם ראשוני מרשים, אבל באגרטל – פרחים נראים טוב יותר בלעדיה ואוהבים להתאוורר.

כשמדובר בצלופן (ואנחנו ממעטים להשתמש בו) חובה להסיר את האריזה.
השארת הפרחים בתוכו מקצרת משמעותית את חייהם – כמונו בדיוק הם זקוקים לאוויר.

את הסרט או החוט הקושרים את גבעולי הפרחים אין צורך להסיר, וכשמדובר בזר מעוצב, ולא בצרור פרחים, כדאי להשאיר אותו קשור כדי לשמור על מיקומם של הפרחים במכלול. את סרטי הקישוט ניתן להשאיר בתוך הזר עצמו.

האגרטל

בחרו אגרטל מתאים לגודל הזר – אגרטל שהזר "יושב" בו בלי להצטופף יתר על המידה ובלי לטבוע.
אם הזר גדול – בחרו אגרטל יציב מתאים. מעבר להתאמה האסתטית אגרטל מתאים יכיל כמות מתאימה של מים ולא ייטה ליפול בגלל כובדו של הזר.
הקפידו על ניקיון האגרטל – אל תמלאו מים באגרטל מלוכלך. נקו אותו היטב ואז מלאו במים –
אגרטל עם שאריות ירוקת מזרים קודמים יכול להעכיר ולזהם את המים וניקיון המים הכרחי לשמירה על הפרחים לאורך זמן.

המים

אל תשאירו את זר הפרחים בלי מים לאורך זמן. אם אתם אלה שקניתם את הפרחים אל תניחו אותם במקום חם כמו תא המטען ואל תשאירו אותם ברכב סגור לזמן רב.
כשאתם מקבלים פרחים – הניחו אותם במים מוקדם ככל הניתן.

כאמור, ניקיון המים הוא תנאי הכרחי לשמירה על הזר.
לפני שאתם מניחים את הפרחים במים, בדקו אם נותרו עלים מתחת לקו המים והסירו אותם. עלים מרקיבים מעכירים את המים ומזהמים אותם.

אנחנו מצרפים לזרי הפרחים שלנו שקית אבקה מסיסה במים המזינה את הפרחים ושומרת על המים מפני התחמצנות למספר ימים – יש לערבב את האבקה עם המים עד להתמוססותה לפני שמניחים את הזר במים.

כשהמים עכורים מומלץ לרוקן את האגרטל, לשטוף אותו היטב ולהחליף אותם.
כמו כן, לאורך הזמן, הפרחים שותים מים וקיימת גם התאדות. אם אתם שמים לב שהמים עדיין נקיים אך המפלס ירד – הוסיפו מים לאגרטל.

חיתוך קצות הגבעולים

אחת הטעויות בטיפול בזר פרחים שהגיע הביתה, היא לא לחתוך את קצות הגבעולים לפני שמניחים את הזר במים. למי שזוכר משהו משיעורי ביולוגיה, הגבעולים הם צינורות ההובלה של הפרח – הם אלה שמובילים את המים לראש הפרח. בזמן הקצר שהפרחים שוהים באוויר הפתוח, הקצוות מתייבשים ויש צורך "לעורר" את הפרחים ולייעל את מנגנון ההובלה של המים על-ידי חידוש חתך.
את החתך מומלץ לבצע במזמרה או בסכין פלוריסטים (אם יודעים להשתמש בה), וחשוב שהוא יהיה אלכסוני ככל הניתן, מה שמגדיל את שטח הפנים של קצה הגבעול ומאפשר לו לשאוב את המים בקלות.

אם קיבלתם זר פרחי בר שהתעייף קצת בדרך, מומלץ לבצע את החתך ולהשקיע כסנטימטר מקצות הגבעולים במים רותחים, למספר שניות, ורק אז להכניס אותם לאגרטל ובו מים קרים – זהו טיפול "החייאה" שיאריך את חייהם.

יש לחדש חתך בכל פעם שמחליפים את המים.

מיקום אגרטל הפרחים

בחירת מיקום האגרטל יכולה להשפיע על אורך חיי הזר.
רוב הפרחים לא אוהבים חום, לכן לא כדאי להעמיד את האגרטל בחדר חם, ליד חלון הפונה לשמש או ליד תנור חימום. כמו כן, פרחים לא אוהבים רוח ויובש – לכן לא כדאי להעמיד אותם במקום חשוף לרוח או ליד מזגן או מאוורר או מתחת למאוורר תקרה פועל.

כמו אנשים רבים, פרחים לא אוהבים שמעשנים לידם, אך שלא כמו אנשים, הם גם לא מאוד אוהבים לעמוד ליד קערת פירות מבשילים. בזמן הבשלתם של הפירות הם מפרישים כמויות זעירות של גז אתילן שמקצר את חיי הפרחים.

פרחים בחורף ובקיץ

מטבע הדברים, פרחים מעדיפים קור, לא רק בזמן שהם בביתכם אלא בכל שלבי גידולם, קטיפתם ואריזתם, ולכן רוב הפרחים יחזיקו מעמד זמן רב יותר בחורף.

בקיץ, ניתן להקל על הפרחים את עומס החום על-ידי קוביות קרח בתוך המים והתאמת מיקום האגרטל (לא מתחת למזגן אך לא בחדר החם בבית).

בקיצור – אגרטל נקי ומתאים בגודלו, מים נקיים בכמות מספקת, חידוש חתך לקצוות ומיקום מתאים יאפשרו לזר שלכם להיראות במיטבו זמן רב יותר.
בכל מקרה – פרחים נובלים. אל תצפו מזר פרחים להיראות במיטבו יותר משבוע עד עשרה ימים –
לאחר שהזר עשה את שלו – התחדשו בזר טרי.

סוד ירוק היא חנות הנמצאת במרכז גבעתיים, ומציעה גם בחנות וגם אונליין הזמנות ומשלוחי פרחים, פרחים יבשים, צמחים ועציצים לאזור המרכז, צפון השפלה והשרון, מהיום להיום.
בנוסף לזרי הפרחים המיוחדים שלנו, אנחנו מתחדשים באופן קבוע בשלל סחלבים, צמחי אוויר, סוקולנטים ועוד מגוון גדול של צמחי בית וצמחי מרפסת.

זרי פרחים ומוצרים מומלצים: